Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

Ne İzledim: İntihar Odası / Suicide Room (2011)



Selam;

Neymiş bu intihar odası diye merak edenler için hemen açıklayayım. Hafta sonu bir film izledim ve onu burada tanıtmaya karar verdim. Peki neydi bana bu filmi izlemem için gaz veren şey :D hemen filmden bir kaç kare ile açıklayayım...






bu gifleri daha önceden de kullanmıştım, filmi ve ismini merak edenler olmuştu sırf sizin merakınız gitsin diye oturup izledim (yerseniz)

Filme ait spoiler vermeden genel bir tanımlama yapacak olursam; eşcinsellik, platonik aşk, sorumsuz aile, ötekileştirme, özenti, asosyal yaşam vb üzerine kurulu bir film diyebilirim. Başroldeki Jakup Gierszal (Dominic)' in performansı görülmeye değer. Ayrıca film içerisine gömülmüş animasyon da var yani film yer yer animasyon olarak ilerliyor. 


Filmle bağlantı olarak internet bizim yaşamımızı ne kadar etkiliyor diye düşündüm. Daha önceden de dediğim gibi eşcinselliği internetten önce ve internetten sonra olarak ele almamız lazım. Zira internet ile birlikte bilgiye ve kendin gibi olana daha çabuk ulaşır olduk. Bu da bana göre hızlı tüketimi beraberinde getirdi. 

Bununu yanında internet ile birlikte asosyal insanlar çoğaldı sanal dünya ile gerçek dünya bir birine karıştı. Birçoğumuz sanal dünyada kendimiz gibi veya olmak istediğimiz gibi kişiler olduk ve bunun büyüsüne kapılıp gittik. Sanal olanı o kadar çok benimsedik ki yaşadıklarımız birer bilgisayar oyunuymuş gibi geldi, tâki sanal olanı gerçek dünyaya taşıyana kadar. Gerçek dünyanın duvarına çarptığımızda ise bazı şeyler için çok geç olabiliyor tıpkı film sonunda ekrana düşen siyah görüntüye dalıp gittiğimiz gibi ;)

Film bittiğinde şunu da düşünmeden edemedim;

Bir insan bir başkasını ne kadar etkisi altında tutabilir? 

Aslında yapmak istemediğini yaptırabilir mi? Yoksa derinlerinde zaten varolanı açığa çıkarmada mı yardımcı olmuş olur?

;)

Ogaybende Blog Yazarı

23 yorum:

  1. anammmm tumblrda ne çok paylaşıyorlardı o yukarıdaki gifleri hemen oturup izleyeyim bari :)

    bi de şu kelime doğrulamayı kaldırsana sevgili OGB :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelime doğrulama olayına tekrar geçmemin sebebi spamların yorum saldırısından dolayıdır kaytan :/

      Sil
    2. hımmm peki o halde ama zor oluyor yahu başka bi şey olaydı iyidi :(

      Sil
  2. Ben bu filmi siz gifleri kullandığınız zaman izlemiştim ve açıkçası ağlamaktan gözlerim şişmişti.
    Şimdi sizin izlediğinizi görmek hoşuma gitti. Spoiler vermek gibi olmasın ama sonu çok acıklıydı be. :')

    YanıtlaSil
  3. Bu filmden bazı gifleride forumunda kulalnmıştın :D ordan hatırlıyoruz ogaybendeciğim :)

    YanıtlaSil
  4. ya o değilde izlicek yer bulamadım ya :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben torrentten indirip izledim. Senin için;
      http://www.cinemafilm.org/suicide-room-intihar-odasi-18-6-6/

      Sil
  5. uygun altyazı ve torrent uyumu mevcut. eğer torrent kullanabiliyorsanız filmi indirebilirsiniz.

    ben sıraya ekledim yarın izleyebilirm umarım

    YanıtlaSil
  6. O değil de o dil hareketlerini ben yapsam bende böyle seksi ve tahrik edici durmaz ama bu .mına kodumun o.çocukları yapınca baştan çıkarıcı oluyor, gel de çıldırma :D işin kötüsü türkiyede böyle bir dünya yok (şahsen ben görmedim) ya da çok sıkıcı, steril ortamlarda yaşıyorum da göremiyorum böyle şeyleri...
    ah masturbasyon ah :((
    -janus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha evet buralarda o dil hareketini hiç deneme bile :D

      Sil
    2. Bu film ile ilgili çok sorun yaşadım ben.

      Sil
    3. o dil hareketlerini yapsan hasta mısın der tokat atıp geçerler :D

      Sil
  7. Sizin bir postunuzda görmüştüm(postun adı aşkın halleriydi sanırım)bu gifleri ve filmin adını sizden sorup öğrenmiş, sıcağı sıcağına filmi bulup izlemiş vede beğenmemiştim. Çünkü bu giflerden yola çıkarak çok deli bir aşk hikayesi izliycem sanmıştım oysa filmin türü drammış.
    Mrs. Jackson

    YanıtlaSil
  8. Ühü işte internetsiz bilgisayarın işlemcisi kahrolsun. Cep telefonundan da izlenmez ki şimdi bu :( ama aşk değil de eşcinsellerin dramı şeklindeyse diğerlerinden pek bir farkı yok demektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmin ana konusu eşcinsellik değil ama olayların fitilini, yakışıklı dominic'in eşcinselliği ateşliyor. kısaca: çok yoğun çalışan ve çocuğuyla pek ilgilenmeyen varlıklı bir ailenin yakışıklı oğullarının(kendisi okulda bir erkekten hoşlanmakta)yaşadığı olumsuz bir olay(hoşlandığı kişinin hetero çıkıp kendisiyle dalga geçmesi)sonrası dominiğin kendini odasına kapatıp internette "intihar odası" isimli asosyal ve sorunlu tiplerin takıldığı oyun-chat karışımı bir platformda fazlasıyla vakit geçirmeye başlayıp iyice içine kapanması hatta gerçek hayattan kendini soyutlaması... Kısaca konuyu anlatayım derken filmi anlatmışım ama sonunu söylemedim, sonu hepimize ders oldu. :)
      Mrs Jackson

      Sil
  9. Bu blogda gördükten sonra izledim bu filmi
    fakat başları hariç hiç beğenmedim.
    ilk 25-30 dakikası çok hoş ondan sonra intihar odası denilen sanal ortamla tanışıyor ve film sıkıcı hale geliyor :)

    YanıtlaSil
  10. Hayatımda izlediğim en müthiş filmlerden biriydi insan filmin bazı karelerinde kendi yaşadıklarını görünce duygulanmaması elde değil. filmi izlediğiniz zaman hayata karşı görüşünüzün değişiyor. Filmin etkisinden uzun sure çıkamıyorsunuz. Filmi izlememin üzerinden 4 gün geçti fakat ne evden çıkmak istiyorum nede dolaşmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya doğruyu söylemek gerekirse filmi izlemeyin izleyeli bir yıl oldu ama yemin ederim ben kahroldum ya her baktığım yerde Dominik i aramaya başladım tumblr da falan postunu gördükçe ölüyorum filmi 6 defa izledim ama hala izlemek istiyorum sanki film yıllardır aradığım benliğimdi, özlüyorum filmi.

      Sil
    2. Aynen bende. Günde 3 defa izliyorum. Düzenli olarak :3 2 aydan beri evden çıkmıyorum

      Sil
  11. Bu film kadar güzel bir film izlemedim. Film karakterine aşık olmak kadar boktan bir şey yok...

    YanıtlaSil
  12. eşcinsellikle alakası yoktu hatta sonunda slwiaya aşıkta oluyodu izleyenler bilir filmin sonlarına doğru slwiaya aşkım diyor film daha çok kişisel gelişimle alakalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ha bir de sevaplanmamış çok fazla soru var bazıları çok etkilenip dışarı çıkmıyor vs. saçmalık bence yani o kadar övüldüğü gibi bi film değil ama etkileyici şimdiki hedefim polonyaya gidip senariste o cevapanmamış soruları sormak

      Sil
  13. lütfen oyunun ismini bilen biri varsa söylesin

    YanıtlaSil

Yaz yaz için de kalmasın