Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

2014 İstanbul LGBTİ Onur Haftası -Temas-



Bir Onur Haftası daha kapımıza geldi çattı. 2014 yılındaki Onur Yürüyüşüne önceki yıllara oranla en yüksek katılım bekleniyor. Bana göre geçen seneki yürüyüş oldukça yoğun idi. Ben yürüyemem aman bir gören olursa yok birisi resmimi çeker neme lazım video da falan görünürüz diye korkar iken bundan önceki 2 yürüyüşe de katılmıştım bilenler bilir :P

İlk katılımım da yüzümü nereye çevirsem fotoğraf makinası ile karşılaştığımdan dolayı baya bir uğraşmıştım çereçeveye girmeyeyim diye, en nihayetinde bir süre gökkuşağı bayrağının altında yürümüştüm falan.

İkincisinde ise yine fotograf makinaları ile başım dertte idi ama imdadıma elimdeki lolipop yetişti :P sonra netten fotograflara ve videolara en ince ayrıntısına kadar bakıp kendimi arasam da bulamadım dı :/ ararken hem kaldırımı hem de haployu görmüştüm videoda (o.O)

o yüzden bu tarz bir hissiniz varsa kafanızdan atın samanlıktaki bir iğne gibi oluyorsunuz :)

İlk blogger buluşmamız ve yürüyüşün yeri ayrıdır bende en yoğun buluşmalardan birisi idi kendisi buyrun okumayan ve merak edenler için her iki yılın da linkleri;

Blogger buluşması ve yürüyüş - 2012 -
Blogger buluşması ve yürüyüş - 2013 -


Bu sene İstanbul LGBTİ Onur Haftası 22. senesini kutluyor. 
Lambdaistanbul’un evsahipliğinde bağımsız bir gönüllü çalışma grubu tarafından organize edilen İstanbul LGBTİ Onur Haftası, her sene Haziran ayının son haftasında düzenleniyor. Hafta boyunca birbirimizi tanıma, dayanışma, birbirimizin deneyimlerinden faydalanma, yeni siyasi stratejiler geliştirme amacıyla atölyeler ve paneller düzenliyoruz. 
Bu sene 10. senesini kutlayan Hormonlu Domates Ödülleri ile yılın en homofobik söylemlerini belirliyor, domatesliyoruz. Düzenlediğimiz partiler ile hem gelecek etkinlikler için para topluyor, hem de güvenliği bizim tarafımızdan organize edilen bir ortamda eğleniyoruz. Haftayı, kitlesel Onur Yürüyüşü ile sonlandırıyoruz. Yürüyüşümüz her sene büyüyor, her sene daha fazla insan bu gövde gösterisine katılıyor. 
Onur Haftası etkinlikleri her sene çeşitli tema başlıkları altında düzenleniyor. Şimdiye kadar Tabu, Dikkat Aile Var, Bellek gibi temaları işleyen Onur Haftası, 2013 senesinde “Direniş” konusunu işlemişti. Gezi Direnişi herkes gibi ama belki herkesten biraz daha yoğun bir biçimde LGBTİ hareketi etkiledi. 20 yılın sonunda nihayet siyasi bir özne olarak kabul gören örgütlü mücadelemiz, direniş esnasında kurduğumuz ittifaklarla artık çok daha kalabalık. Geçtiğimiz sene yürüyüşümüze 50.000’in üstünde insan katıldı. Bu sebeple, 22. İstanbul LGBTİ Onur Haftası’nın temasını “Temas” olarak belirledik.
Onur Haftası çalışma grubu olarak maddi destek için çağrı yapıyoruz. Tüm İstiklal Caddesi’ni gökkuşağına boyamak için bayraklara, dövizlere, lolipoplara ihtiyacımız var. Hafta etkinliklerimizi duyurabilmemiz için broşürler, afişler bastırmak istiyoruz. Tüm bunlar, hem haftanın hem de örgütlü LGBTİ hareketin görünürlüğünün artması için elzem ihtiyaçlarımız.
Bizler bu dünyaya sevmek ve sevişmek, görmek ve görülmek, direnmek ve kazanmak için geldik. Hazzın ve bedenin, arzunun ve emeğin, kimliğin, eylemin ve sözün üstünde hiçbir baskı kalmayana kadar mücadele etmeye devam edeceğiz. Sizlerin de desteğiyle, mücadelemizi büyütmek istiyoruz. 
denilmiş indiegogo.com da. 
Onur Haftası ile ilgili facebook sayfası
Onur Haftası ile ilgili twitter sayfası
Lambda istanbul'un sitesindeki Onur Haftası başlığı altından ulaşılan linklerde ise etkinlik ile ilgili halen bir bilgi içermemektedir.
___
Gelelim bu sene kimler katılacak, blogger buluşması olacak mı?
Bu seneki etkinliklere sanırım katılamayacağım ama halen benim için belli değil. Blogger buluşması olması çok iyi olurdu 1 taşla 2 kuş :) bu vesile ile İstanbul' daki blogger arkadaşlar böyle bir organziasyon içerisine girebilirler Cumartesi ve Pazar günü için. Sosyalleşmeniz açısından güzel bir fırsat. Bu sene bigay bildiğiniz üzere askerde genelde onunla bu tarz organizasyonlar içerisine girerdik neyse askerliği bitsin tekrar bir blogger buluşması yapılır o vakit. Siz kendi aranızda organize olun önce sonra duyuruyu yaparsınız (top bu şekilde atılır :D ahaha) 
Kimbilir evoğlanı ile kol kola girer geliveririz :))

Edit:

Ayrıca bildiğiniz veya bilmediğiniz üzere :D Antalya'daki aktivist arkadaşlarımız Pembe Caretta LGBTQ adı altında birleştiler ve bildiğim kadarı ile 2 yıldır da çeşitli aktivitelerle varlıklarını Antalya' lılara göstermektedirler :) <3

İlgili oluşumun facebook sayfası

Bu arkadaşlarımız da 22 Haziran 2014 Pazar günü saat 18:30 da Aydın Kanza Parkı'ndan başlayan bir yürüyüşe 2. kez imza atacaklar. Desteklerinizle yanlarında olmanız dileklerimle ve ayrıca kendisini tanıdım tanıyalı ki eşcinselliği ile çatışma içerisinde iken şu an Pembe Caretta'nın aktivitelerinde sıkca gördüğüm her resimde yer alan ve reel facebook adresinde de Gökkuşağı bayrağı ile pozlar vererek beni oldukça şaşırtan ve gururlandıran sevgili arkadaşıma da buradan sevgilerimi ve öpücüklerimi yolluyorum o kendisini biliyor ;) <3 <3 <3

Yürüyüş ile ilgili facebook adresi için ise; Buraya Tıklayın ;)
Ogaybende Blog Yazarı

8 yorum:

  1. Gelebilirsem ilk Onur Yürüşüm olacak, gelmeyi çok istiyorum ve umarım katılabilirim her ne kadar öyle görünmese bile :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kalabalığı görünce sele kapılan yaprak misali akıp gidiyorsun merak etme :))

      Sil
  2. ev oğlanları kovalasın seni, ne diyeyim adam. yıllar geçti alışamadın bir türlü.

    yürüyüşü bu sene de ancak buloglardan okuyabileceğim. katılacaklara şimdiden iyi eğlenceler. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pardon benim aklımda evinde oturan sessiz sakin hanım hanımcık bir ovlan kalmış ama öyle olmadığı için vicdan yapıyorsun sende haklısın :( ev yüzümü gördüğümüz var ayol dediydin hatta geçen de o kucak senin bu kucak benim aman pardon bucak yazacaktım kötü bir niyetim yoktu ahahaha :))) (tamam be yazmayız bi daha hıh)

      Sil
  3. Ya bana ne yha . Ben de gideceğim ben de gitmek istiyorum o lanet olsası okul gezileri falan neden böyle şeyler için olmaz ki sanki bana ne bana ne yha .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ben sende yaşadığın şehirde bir yürüyüş gerçekleştirecek potansiyeli görüyorum :D

      Sil
  4. Geçen sene katılamamıştım :( bu seneyi iple çektim. 2,5 yaşındaki kızımı da alıp gideceğim inşallah :))) Eso beso beyefendi, siz ve kaan bey in katılamayacak olmasına ise üzüldüm :((( Neyse seneye hep birlikte olabilmek dileğiyle...

    Mrs. Jackson

    YanıtlaSil
  5. Fotoğraf demişken, benim görüntülenmekten yana korkum yok da, kimlerin kadrajına hangi hallerde girdiğimi, hangilerinde şukela çıkıp hangilerinde gudubet göründüğümü merak ediyorum :) ah şu fotoğraflara toplu erişim imkanımız olsa da herkes tanıdığını etiketlese de görsek bi poz vermeden ne mal olduğumuzu :)

    YanıtlaSil

Yaz yaz için de kalmasın