Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

Bir MiM' in Başına Gelenler


Selam;

Efenim hatırlarsanız Haziran ayında bir mim oluşturmuş, baya bir eşcinsel blogu gezdikten sonra rafa kalkmış idi. Lakin eşcinsel bloglar harici artık nereden fırttı veya birisi görüp aldı ise benim o MiM hetero bloglarına da gitmiş. (o.O)

Tamamen tesadüf eseri kendi mim'imle karşılaşıp cevapları ve yorumları okuyunca ben yandaki velet gibi oldum desem yeridir. Bknz. Temsili :D

Efenim bu mim'i kim hazırlamış, homofobik bir mim (hönk), ötekileştiren mim, kesin bir eşcinsel yazmış, ay sorular hep cinsellik çağrıştırıyo gibi gibi yorum ve yazıları okudum :D löl 

Benim blogumu, yazım tarzımı bilmeyen kişiler için sorular ve cevaplar biraz tuhaf kaçmış olabilir tabii ki. Eşcinseller arasında çok rahatlıkla anlaşılabilecek sorular. :P

Siz merak ettiniz tabi hangi mim di acaba :) Yine benim bol şartlı şurtlu mimlerimden olan şu mim efenim; 



Hani içinde; 

exten next olur mu?, 
İç çamaşırına dikkat eder misiniz?, 
pisuvar takıntınız var mı?, 
eşcinseller narsistmidir?,
harem kursan kimi alırsın,

bla bla soruları olan. Peki diğer hetero diyebileceğimiz bloglar bu sorulara nasıl cevap vermişler, özellikle bizi ilgilendiren kısımları alıp yayınlıyorum. Hem mim cevabı hem de yorum olarak. Bloglardan direk copy-paste yaptığım için bazı yazılar tuhaf gözükebilir.



Mim için düşüncelerim, çoğu blogger'da olduğu gibi baya tuhaf olması. Yani soruları falan görünce ilk bir kalıyor insan. Ama olsun diyerek başlıyorum mime. 

2- Eşcinseller arasında marka takıntısı var mı? Giyimine özen gösteren sadece eşcinseller mi? Dar pantolon giyen biri hakkında hemen eşcinsel bu diye düşünür müsün? Örneğin iç çamaşırı alırken aldıklarına dikkat eder misin yoksa don olsun derli toplu tutsun mu?

Şimdi ilk olarak sorunun çok saçma geldiğiyle başlıyorum. Eşcinseller arasında bir marka takıntısı olduğunu ya da giyimine özen gösterenlerin bir tek onlar olduğunu düşünmüyorum. Belki eşcinsel erkekler diğer erkeklere göre biraz daha bakımlı olabiliyor diye böyle bir önyargı oluşmuş da yanlış bence. Marka takıntısı veya giyime özen gösterme her insanda olabilecek bir şey. Böyle bir ayrıma ne gerek var ki?
Dar pantolon giyen biri hakkında da öyle düşünmem.

8.Sizce eşcinseller narsist midir?

Niye olsunlar ki?
Bir de şu soru tipini sevmedim. "Sizce eşcinseller böyle mi, şöyle mi..."
Ya toplumu niye böyle ayrıklaştırıyoruz ki? Niye illa ki "biz ve onlar" diye bir şey olmak zorunda?

bu da yorumlardan;

Dördüncü Tekil Şahıs16 Haziran 2014 12:11
Teşekkür ederim cevapladığın içiinn :)
Herkes gibi sen de soruları tuhaf bulmuşsun. Neredeyse her soruda bir ötekileştirme ve mantık hatası var :)
Deep'in mimini çok sevimli buldum ben :)

(bu yorum ve diğer yorumlar için açıklayıcı olduğunu düşündüğüm yukarıdaki giriş yazımı okumanız yeterli )


Mim eşcinsellere yönelik sorular içeriyor daha çok.  Tabi ki  bu blogda mim ayrımına yer yok :) 

2-a) Eşcinseller arasında marka takıntısı var mı? 

Bu soru biraz uzun olduğu için ben şıklara ayırdım. Çünkü sorunun uzunluğu sinirlerimi bozdu :D
Her insanın marka takıntısı olabilir. Bunun eşcinseli osu busu falan yok. Eşcinsel tanıdığım kimse olmadı. Eğer bu konuda genel bir takıntıları varsa da bilemiyorum.

    b-)Giyimine özen gösteren sadece eşcinseller mi?

Ne alakası var şimdi allasen. Eşcinseller harika giyiniyor da biz paçoz muyuz yani :D
Tamamen kişisel bir tercih giyime özen göstermek. Eşcinsellikle tabi ki alakası yok. 

    c-)Dar pantolon giyen biri hakkında hemen eşcinsel bu diye düşünür müsün? 

Biraz da pantolonun darlık oranına bağlı  :) Eğer çok darsa tabi ki aklımdan geçer. Geçmez dersem yalan olur :)

8-Sizce eşcinseller narsist midir?

Narsist olmanın da eşcinsellikle yada herhangi bir tercihle alakası yok bence. Tamamen insanın kendi karakterine ve düşüncelerine bağlı. Herkesin narsist olma ihtimali vardır.

Aa bitmiş mim :) İyiydi hoştu da neden sorular eşcinseller şöyle midir böyle midir şeklinde anlayamadım. Belki de toplum önyargılı olduğu için buna yönelik bir mimdi bilemiyorum. Ama herkesin kendi tercihi kendi hayatı. Keşke farklılıklara biraz daha hoşgörüyle yaklaşabilsek.

(aç parantez eşcinsellik bir tercih değildir belirtmeden yorumlar kısmına geçmeyeyim)


Merhaba. :)

Bu mimi yaparken bana fenalıklar geldi. Özellikle 2. Ve 8. soruları yanıtlarken çok sinirlendim. Sanki eşcinseller farklı bir uygarlıktan geliyormuş gibi hissettirmeye çalışmışlar soruları sorarken. Bana öyle geldi.


Yorumların tamamını okumadım ama şimdiye kadar gördüğüm en amaçsız mim. Yine de sabırla yorumlamışsın tebrik ederim. Eşcinselleri yüceltiyor mu toplumdan dışlıyor mu belli değil. Tek kişilik harem olayı da çok ilginçti :)

((o.O) üstüme iyilik sağlık)

MiM i cevaplayan blogger arkadaşlarımızdan çoğu kadın olduğu için tuhaf kaçmış olabilir. Aslında heteroseksüel erkekler nasıl cevaplar vermiş ona bakmak lazım.(BULAMADI) :)

MiM genelde anime severler arasında gezmiş :) Neyse devam edelim;


2. Eşcinseller arasında marka takıntısı var mı? Giyimine özen gösteren sadece eşcinseller mi? Dar pantolon giyen biri hakkında hemen eşcinsel bu diye düşünür müsün? Örneğin iç çamaşırı alırken aldıklarına dikkat eder misin yoksa don olsun derli toplu tutsun mu?

En son gay bara gittiğimde o kadar çok kaytan bıyıklı, kamyon şoförümsü, rakısının yanına peynir isteyen adam vardı ki ortalıkta, "giyimine özen gösteren, dar pantolonlu gay arkadaşlarımız" biz iki kadının etrafına bariyer oluşturup tuvalete yalnız gitmemize dahi izin vermediler. Bir de fırça yedik "Elinize kolunuza hakim olun, seksi dans yapmayın, bu adamlara kadın-erkek-su damacanası farketmiyor" diye.


Soruya çemkirecektim aslında, sonra bütün soruları tekrar okuyunca sanki gay komünitisi kendi içinde sormuş gibi geldi. Neyse efendi gibi cevap vereyim ben. Eşcinseller sadece büyük şehirlerde yaşayan, onur yürüyüşlerinde parlak renkli kıyafetleriyle ortaya çıkan bir "tür" olmadığından ve kasabınız, manavınız da gay olabildiğinden, marka takıntısı vardır, belki yoktur, bilemiyorum. Benim arkadaşlarımın bazıları iyi giyinir hakikaten, iyi işlerde çalışıp iyi para kazandıkları için istedikleri gibi harcayabiliyorlar çünkü. Bazıları da bir pantolon-bir gömlek yaşayıp daha bilimsel işler yapıyorlar. Kişisel kanaatim bu tip soruları eşcinsel yerine heteroseksüel kelimesini koyup bir kere de öyle sormak yönünde, o cevap ne kadar manasız olacaksa bu cevap da o kadar manasız. Zira soru biraz manasız. 


Dar pantolonların cinsel yönelimle ilgisi olduğunu düşünmüyorum. İç çamaşırı alırken, aldığım şeyin iç çamaşırı olmasına azami dikkat gösteririm.

(aç parantez: aslında bu arkadaşımız olayı çözmüş teşekkür ediyorum, hatta yürüttüğü mantıkta çok yerinde. Diğer taraftan gay bar diye mahalle kahvesine mi gitti ne yaptı onu çözemedim ben)

bir erkek blogger da cevaplamış mim'i. Onu da misafir edelim bakalım;


2) Eşcinseller arasında marka takıntısı var mı? Giyimine özen gösteren sadece eşcinseller mi? Dar pantolon giyen biri hakkında hemen eşcinsel bu diye düşünür müsün? Örneğin iç çamaşırı alırken aldıklarına dikkat eder misin yoksa don olsun derli toplu tutsun mu?

Marka takıntısının yönelimlerle ya da cinsiyetle filan ilgisi olduğunu sanmıyorum. Biraz insanın yapısıyla alakalı. Sosyolog falan olmadığım için bir topluluğa dair büyük tespitler yapamam fakat dışardan gördüğümüz kadarıyla markalara özen gösteriyorlar.

Çevremde bir sürü giyimine özen gösteren erkekler/kadınlar var ve bildiğim kadarıyla eşcinsel filan da değiller. İnsanın içinden gelmeli bu işler. Ben mesela hiç özen göstermiyorum :D Sadece çok özel günlerde (sormayın onları).

Dar pantolonu kim giyer bilemem; ama işi zor söyleyeyim. Bir erkek olarak gözüm yemiyor o işi :D

Don olsun derli toplu tutsun; ama slip giymeyin beyler söyliim de. İlerde "sıkıntı" yaratabiliyormuş. Boxerdan şaşmayın.

7) Pisuvar takıntınız var mı? Beden eğitimi dersleriyle aranız nasıl?

Şu yaşıma geldim böyle şey duymadım arkadaş. Hemcinslerimin böyle bir takıntısı mı varmış? Kim duymuş? Ben de yok bildiğim kadarıyla. Ama vaktiyle bir yerde duymuştum. Ünlülerden (Amerikalı) bazıları evlerine pisuvar koyduruyormuş. Yine de eklemekte fayda var. Kamu spotu niyetine. Pisuvarlar çok sağlıklı değil gençler.



ve bu şekilde gidiyor işte. Genel olarak homofobik bir tavır görmesem bile soruların bir eşcinsel blogundan çıktığını farkedemeyen kişiler genel de "bu ne yia" kafasında takılmışlar. :) bir çok blog yayınlamış hepsini buraya alamayacağım zaten ilgili yorumlardan merak edenler ilgili bloglara gidebilirler. 

Yukarıda da belirttiğim üzere;

Eşcinsel bloglar arasından sıyrılıp diğer bloglara kadar gitmesi ve dikkate alınması ilginç, Beni, blogumu ve de yazılarımı, yazım tarzımı bilmeyenler için bu sorular tuhaf gelebilir. MiM deki sorular biz eşcinseller arasında oldukça kolay anlaşılabilecek cinsten sorular. Ayrıca eşcinselleri ötekileştirmek bir tarafa "böyle böyle düşünüyorlar sen bu konuda ne dersin" vari sorular. 

;)
Ogaybende Blog Yazarı

28 yorum:

  1. Ben geldimmm :) Aslında mimi cevaplarken biraz zorlanmistim. Çünkü escinsel tanıdığım kimse yok ve haliyle bazı şeyleri anlamak ve yorum yapmak daha zor oluyor :) herkesin kendi tercihi kendi hayatı derken de bunu hayattaki her farklılık için söylemiştim aslında geneldi yani. Ve sorular senden biraz farklilasarak yayılmış sanki. Dedigim gibi bi eşcinselle iletisimim olsa belki daha farklı cevaplar verirdim kim bilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sayede eşcinselleri daha iyi tanıyabileceğin bu tarz blogları keşfetmiş oldun :)

      Sil
  2. demek ki soruların hanya'da başlayıp konya'da bitmesi ve genel olarak mimin gereksizliği cinsel yönelimler üstü şekilde tescillenmiş oldu. hayırlı olsun melisciğim, yorum kutusuna kolonyayla çikolata bırak da gelen geçen nasiplensin ahahayt.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meliiis çikolataları getir ablam. Gülmekten kan şekerim düştü T_T. Ay eşcinseller niye narsist olsun demişler. Siz bilmezsiniz onları. :P

      Sil
    2. Melis yavrum bu kazulet sahibene bu yaz da koca bulamadın di mi? Kudurkluğu başına vurmuş artık ne dediğini de bilmiyor bir de çikilata yemez mi iyice azacak (o.O) Hayır Can'ı da kendilerine benzetecekler :O

      Sil
  3. Ahahhaha yok ayol, ne mahalle kahvesi, Ankara'da Tunus Caddesi üzerinde bir yerdi, adını hatırlayamıyorum, 4 sene falan oldu :D Leş bir geceydi ama haklısın, zaten bizim oğlanlar değil biz iki kadın ısrar etmiştik "Hadi be, dans ederiz biraz" diye.
    Soruların kaynağına geldiğime çok sevindim, bloga da bakacağım.
    Selamlar, sevgiler!

    YanıtlaSil
  4. ahaha bende yaptım bu mimi ama, cevapladıktan çok sonra fark ettim bu blogdan çıktığını. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farketseydim senin blogundaki cevaplara da bakardım hatta bakayım bakalım neler yazmışsın :)))

      Sil
  5. Animee <3
    Ay tabii ki eşcinsel olarak sizden daha iyi giyiniyoruz hoşt ulan pis hetero slfdjjhgljsdslajka
    Bu mimi cevaplarken cevaplar sanki kendiliğinden gelmişti bana bu da bizi nereye getiriyor? İBNE OLSAYDIN ANLARDIN HAHAHA :D:D:D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla anime filmlerde eşcinsel ilişkiler çok rahat işlenebiliyor, önemli olan iki insan arasında yaşanan aşk gerisi hikaye :)

      Sil
  6. Beni ötekileştirme Ogbd tamam mıı!! :P :P :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha aslında güzel bir farkındalık olmuş, mim' in eşcinsel bloglar dışına taşması bir noktada hoşuma gitti :)

      Sil
  7. Öncelikle merhaba. "hetero blog" nitelendirmesini yanlış bulduğumu söylemek isterim. Kulağa biraz ayrımcı geliyor. En azından kendi blogum için diyebilirm ki herhangi bir yönelim üzerine kurulu değil. O yüzden kendi blogum için ne hetero ne de homo yakıştırmasını kabul etmiyorum.

    Mime gelirsek.. Cevaplarken aslında mimin bir eşcinsel blogundan çıktığını hissetmedim değil. Ama çok da irdelemedim kaynağını. Ne farkeder ki zaten ?

    Neticede kendiniz (burada kastım mimi hazırlayan kişi, yanlış anlaşılmasın) diyorsunuz "Eşcinseller arasında çok rahatlıkla anlaşılabilecek sorular" diye. Eşcinsel olmayan bloggerların soruları anlayamaması ya da "gerektiği" gibi cevap vermemesi doğal bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba; kendi blogum konsept olarak eşcinselleri ilgilendiren konulardan oluştuğu ve takipçilerimin de daha çok eşcinsel bireyler olmasından dolayı olayın daha iyi anlaşılması için "hetero blog" tanımlamasında bulundum. Burada herhangi bir ötekileştirme söz konusu değil. Senin blogunda olmasa bile mim'i cevaplayan diğer bloglarda tuhaf yorumlarla karşılaştım. Olay gerektiği gibi cevap verememekten çok mim'i ele alınış biçiminin tuhaf olması. Sonuç olarak mim'in bir şekilde sizlere ulaşması benim için güzel bir sonuç en azından bir farkındaklık yaratmış olmak adına.

      Sil
  8. Ne alaka ya insanlar da abarttı ha lskdfnhlksfhsdfj

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lolipopcum yorumun ortada kalmış kime neye nereye ne dedin kuzum :D

      Sil
  9. Frekanslar tutmamış :DD Eşcinsellerin cevaplarıyla heteroseksüellerin cevapları arasında dağlar kadar fark var.

    Ayrıca yine yanlış algılanmış bloggerlar tarafından: Eşcinseller için hazırlanmış bir mim. Her eşcinsel kelimesi geçen yerde ayrımcılık bölücülükten falan bahsedilmiş. Ki bu heteroseksüellerin ''eşcinsel'' kelimesine olan tepkisi olarak görüyorum. Tepki duymayın da kardeş kardeş yaşayalım ;) Madem bu kadar yapıcısınız.( ki hiç sanmıyorum ) LGBT derneklerine üye olup destek çıkın yada onur yürüyüşüne katılın. Biraz faliyet görelim yani hep lafta olmaz bu işler :D Ha bende çok kullandım yorumda cinsel yönelim ifadelerini. Bunlar insanların sahip olduğu nitelikleridir. Yanlış anlaşılması çok saçma. Eğer insanları nitelendirmek bölücülük ayırıcılık falan olarak algılıyorsanız orada bir hatanız vardır. Farklı olabiliriz ama bu birlikte yaşayamacağımız anlamına gelmez. Herkesin rengi farklı ve hayat renkleriyle güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözde "neden ayrımcı takılıyorsunuz ki" denilse bile gerçek hayatta böyle olmuyor maalesef. Ortada 3. bir cinsiyet yok. Erkek ve Kadın var. Hemncinsine olan gerek cinsel gerekse duygusal yönelimler de akıllara direk "cinsellik ve yataktaki konumlar" geldiğinden dolayı bu tarz "hepimiz biriz" yaklaşımlarını gerçekçi bulmuyorum. Bilinç altlarında hep bir "acaba"ları oluyor.

      Sil
  10. Şu verilen cevaplarda homofibiklikten çok uzak güzel cevaplar. arkadaşların çoğu zaten gay arkadaşlarımız olmamış demiş, verdikleri cevapta azınlığı küstürmeyelim kayıralım kıvamında ki gayet normal bir durum bence. sen gidip beyazlara siyahlar nasıl insanlar diye sorarsan tabi ki de iyidirler diyecektirler; gaylerin, gayliği avantaj olarak kullanmayı bırakması ve gerçekçi olması lazım; ülke şu cevapların verenlerin yarısı kadar hoşgörülü insanlar olsa, sama-sex-marriage tartışılıyor olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence yazımı baştan sonra tekrar oku ;) hatta yorumları da oku.

      Sil
  11. Cevaplardaki yaklaşım umut verici.Arkadaşlar kökenini bilmedikleri için homofobik birisi kışkırtmaya çalışıyor sanmışlar :D Biz kendi aramızda böyle konuştuğumuzdan olsa gerek. Burdan birbirimize aslında homofobik davrandığımız çıkarımında mı bulunsam? Narsist mi? Kendi adıma konuşuyorum: Şeytani ve tehlikeli bir biçimde narsistim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet içinde eşcinsel geçen bir yazıyı bile bloglarında yayınlamış olmaları cidden çok hoş. Ben onları yermek yerinde hem sizleri olaydan haberdar etmek hem de onları yazının kaynağına çekmek için olayı bloguma taşıdım ;)

      Sil
  12. Mim'inin hetero bloglara gitmesini başarı olarak görüyorsan, ben bu başarıyı üstüme alırım arkadaş :D (egoya gel. ee arkadaşlarından biri misstiffany olunca ona özenirsin :P) Bana bu mim, miss tiffany'den geldi ben de hetero arkadaşa pasladım, o da çevresine pasladı, yayıldı gittiii :D:D Şaka maka, gerçekten mim yayıldıkça eşcinsel blogların tanınması arttı. Ve benim gözlemlerrime göre "eşcinselleri ötekileştirdiniz mi tüü size" diyerek eşcinsel dostları çoğaldı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyar Tayyar gibi patladı gitti :D Teşekkür ederiz efenim ;)

      Sil
  13. Yazdım yazdım yorum kayboldu :) Blog yazarlarının büyük çoğunluğunun kültürel olarak gelişmişliği gerçeğini kabul etmek lazım... Mim'e gelince; Dar ve renkli pantolon giyen heteroseksüel sayısı homoseksüel sayısından fazla olduğu için böyle bir algı yarattığını sanmıyorum ama dapdar pantolon giyen kadınlarımıza orospu gözüyle bakan milyonlar var bu da ayrı bir mesele :) Pisuvar takıntısını ben fobi olarak algıladım, seçenek varsa pisuvar gereksiz. İşim olmaz. Zaten ayakta işemenin uzun vadede çeşitli boşaltım sistemi sorunlarına yol açtığını bildiğimizden tercih etmiyorum kendi adıma... Sorular biraz şey gibi ıımmm sanki eşcinsel oldum neden oldum algısı yaratıyor... Yani henüz eşcinsel olduğunu yeni yeni çözümleyen birinin aklına düşebilecek türden "Lan yoksa nedeni bu mu, o mu" vs :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence eşcinselliğin nedeni gibi gözükmekten ziyade "yalnız değilmişim" dedirtecek türden saptamalar. Ve şöyle bir şey yapmak istedim. Toplum gözünde belli steorotipler oluşmuş durumda bir nev'i algı. Ben o algıları yine kendimize sorarak "aslında ne nedir" "sizce de öyle mi" gibi sonuçları görmek istedim.

      Sil

Yaz yaz için de kalmasın