Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

Cruising (1980)




Selam;

Türkçeye "Devriye" olarak çevrilen film Alpaçino'nun belkide en az bilinen filimlerinden birisi olsa gerek. Ben bile dünyada yokken çekilen bu filmin konusunu hemen çorlayarak sizlere sunayım;

"The French Connection (1970) filmiyle türünde klasik olan bir polisiyeye imza atan yönetmen William Friedkin, Cruising ile 80’li yılların en çok tartışılan polisiye filmlerinden birine imza atıyor. Eşcinsel erkekleri vahşice katleden bir seri katili yakalamaya çalışan polis teşkilatı, Steve Burns’ü (Al Pacino) bu iş için görevlendirir. Görevi, katili yakalamak için her akşam gay barlara gidip eşcinsel gibi davranmaktır. Fakat bu gezintiler süresince kendisiyle ilgili öğreneceği çok şey vardır. William Friedkin’in, siyah deri ceketler, deri pantolonların arkasına sıkıştırılan mendillerle eşcinsel yönelim belirleme, gay barlardaki gotik atmosfer gibi tartışılan detaylar sunduğu filmde Al Pacino’nun, The Godfather’daki klasikleşen mafya babası görünümünden sonra bir eşcinseli canlandırması hayranları tarafından tepkiyle karşılanmıştı. Pacino’nun gay barda adeta kendinden geçerek dans ettiği sahnenin başarısı ise hala hafızalarda yerini koruyor." Kaynak

Peki ben bu filmi ne zaman izlemişim 2010 yılında ve film hakkındaki düşnücelerim şu şekilde imiş;

Film konusunda da belirtildiği gibi sizi içine çekiyor ve filmi izlerken "yuh o zamanın tarihine göre oldukça açık bir film" diyebiliyorsunuz belkide sadomazoşist dünyanın gereği bu olsa gerek :P zira filmde nü kareler oldukça cüretkar.

sadomazoşist dünyasına daldığınız filmde ki bu dünya ile uzaktan yakından bir alakam olamaz (o.O) dip notunu da düştükten sonra filmin ne vermek istediğini pek anlamadım diyebilirim :D


seri cinayetler var, bu durumun peşine düşen bir polisimiz var ki bence polisimzde gizli eşcinsel zamanla bu durumdan kendiside rahatsız oluyor gizli duyguları ortaya çıktığından falan hani film acaba "cinsel birlikteliği yaşadıktan sonra girdikleri ruhsal bunalım ve çöküntü sonucu olanca homofobikliği ile bu durumunun (eşcinselliğinin)(!) nedenini kendisi ile birlikte olana mı yıkıyor da bunları yapıyor ya da böyle insanlarda var bunlardan uzak durun hele sadomazoşist'liğin dibine vurucam diye kendinizi olur olmadık kişilere bağlatmayın da diyor olabilir aslında bu film... velhasılı izleyin ve yorum yazın.

imdb den 6,3 alan filme puanım ise 6. Filmin yakışıklısı ise :O ne yakışıklısı be daha dünyada bile yoktum film çekilirken şimdi de o filmdekilerin çoğu puri olmuştur :D


O Gay Ben de Blog Yazarı

9 yorum:

  1. hadi ordan! filmde al pacino var ve sen yakışıklı yok diyorsun. valla şimdi bile gideri var adamın gözümde :)
    dans ediyor demek he, ben bu filmi niye ertelemişim ki. Müsait zaman bulunca, izlenecek listemdeki 1. sıraya oturdu film. izleyince tekrar yorumlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki madem izledikten sonraki yorumlarını da bekliyor olucam :))

      Sil
  2. İzledikten sonra filmin çeşitli sitelerdeki yorumlarına baktım. Bazı bölümlerinin filmden çıkarıldığını yazmışlardı. Eğer doğruysa bu da filmin vermek istediği mesajın anlaşılamamasında etkili olmuştur. Bence seçilen konu güzeldi de daha farklı ve ilgi çekici anlatılabilirdi.
    Sadomazoşizm hakkında bilgim yoktu. Biraz araştırma yapınca öğrendim. (Cahillik işte ne yapayım :)) Yalnız, filmde öyle göze batar cinsten sadomazoşist hareketler yoktu gibi. Barda gösterilen bazı hareketler hariç. En azından bana öyle geldi.
    Ayrıca "ben bile dünyada yokken" demişsin. Özlem Özden misali bunun alt metnine bakıyorum. Ve diyorum ki sen sevgili Eso'ya falan bakma en güzel yaşlarındasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkçe dublajlı izledi isen ki varmı bilmiyorum da belki bazı bölümleri kesmiş olabilirler filmin orjinalinde de mi öyle onuda bilemiyorum ayrıca eso beso da kim tanıyor muyuz? :P

      Sil
  3. Öööf ttnet senin blogunu da engellemiş. girip bir iki film ismi alacağım diye deveye hendek atlatıyorum resmen. Hofffff...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ttnet aile filtresi gibi bir şey mi engel koyan?

      Sil
  4. izleme listeme aldım
    :)
    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film sonrası içinde bekleriz :)

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yaz yaz için de kalmasın