Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

Gittim, Yaptım!, Geldim - 3 -




<<< bir önceki için


daha önceden de belirttiğim gibi yazacaklarım gidilen yere göre değişmekle birlikte yine de genel bir bilgi olması açısından ele alınacak şeyler.

O günün yorgunluğu ile uyumuşum. Ranza sistemi var ama yurtlardaki gibi geniş aralıklı değil. Yani alt katta yatan rüyasında korksa ve aniden sıçrayıp doğrulmaya çalışsa kafasını üst ranzaya geçirebilir o kadar yakın :) üstte yatanın ise tek sıkıntısı var alt kattaki uykusunda dönüyorsa hafif şiddetli deprem oluyor sanabilir :D

Sabah saat 06:00 hadi uyanın uyanınnnn bağrış çığırışı arasında kalkıyorsunuz ilk önce neredeyim ben ne oluyor sen kimsin ben kimim hımm askeriye burası diyerek lavabonun yolunu tutuyorsunuz ama süpüriz :D lavabolar ve WC ler dolu bir tek pisuarlar boş tek tük eleman yarı uykulu ellerinde zikleri işemeye çalışıyor WC sırası beklemeniz lazım ve her WC önündeki ibrik dikkat çekici aslında WC değil HELA. Askeriye Türkçe kelimelere dikkat ediyor ki etmek zorunda zira diğer devlet kurumları o kadar dikkat etmezken askeriye de ayrı bir hava var.

06:00 Kalk
06:30 a kadar kişisel bakım
07:00 a kadar kahvaltı
07:30 mıntıka
08:00 sabah içtiması (iştima)

bir müddet sonra sabah erken uyanmak sorun olmuyor, tek sorun sabahın köründe ver her gün traş olmak artık bir noktadan sonra traş olmaktan nefret ediyorsunuz. Ufak bir ayrıntı; gittiğim acemi birliğinde çeşmelerden sıcak su akıyor idi ;) hoş sonradan hepsini değiştirdiler su yetmiyor diye :P Peki traştan sonra ne geliyor kafa yoran,  tabii ki içtima denen ne olduğu anlamsız boş boş saatlerce evet abartmıyorum saatlerce aynı hizada beklenilen -komutanların keyfine kalmış oturup ayakta durmanız- saçma şey. 

uyan - traş ol - acele edersen çayın sıcağına da yetişirsin istihkakını da alırsın geç kalırsan aç kalırsın :D hoş kantinler var sabah tost vs çıkaran özel işletme ama. Askeriyenin kendi kantini çok ucuz atıyorum magnum dondurmayı 1 TL ye yiyebilir teneke kolayı 1 TL ye içebilirsiniz falan ama tost yapan kantinler özel idi, dışarıdan alış veriş yapıyor gibi pahalı idi. 

Veeee şekeri önceden atılmış demir sürahiler ile doldurulan yine demir bardaktan çay içmeye çalışıyorsunuz :D benim ilk yaptığım ilk çarşı iznimde gidip cam brdaktan miss gibi bir çay içmek oldu ki cidden özlüyorsunuz. Şerbet kıvamında çay seviyor iseniz içiniz :) 

Her neyse bizim anfinin etrafında toplandık yine sıraya girdik ve beni takip edin dedi rütbeli bir uzman. Revire geldik asker öncesi beynim içinde dönen ve nasıl frıtabilirim acaba dediğim olaya yaklaşmıştık artık :) Fırtmak istememin sebebi tabii ki de İĞNE :)

Peki REVİR nasıl bir yer - İlk izlenim...

Kendilerince haklı sebepleri olabilir ama benim gözümde hiç bir haklı yanı olmayan,

İnsana insan muamelesi gibi davranılmayan ve adeta hızlıca kontrolden geçirilen hayvan gibi muamele gördüğümüz, 

- 1000 e yakın yeni katılım var e haliyle bu tarz muayene yapalım ki yetişsin başka ne yapabilirler gibi kulağa mantıklı gelip aslında hiç mantıklı olmayan,

olaylar silsilesi. Sanırsınız ki orada bulunanları BABALARININ HAYRINA getirmişler de emeklerinin karşılıklarını almadıkları için veya İŞLERİNİN O OLDUĞUNU unuttukları için sizlere o tarz muamele yapıyorlar BİMER aracılığı ile olayları şikayet edebilirsiniz aslında o kadar ki sinirleniyorsunuz gördüğünüz o muamele sonucu ama herkes gibi ben de aman ne uğraşıcam bir an önce olsun da bitsin şu ZORUNLU ASKERLİK maceram diyerek sabır ettim.

20 kişilik gurplar halinde içeri giriyorsunuz ve beyaz önlükler içerisindeki askeri rütbeli bir doktor sıra sıra geçin yan yana çizilin hadi hadi çabuk ohoooooo geç geç geç

nidalarıyla sizi sıraya geçiriyor ve pantolonlarınız kalsın üstünüzü çıkarın diyor atlet de dahil üstünüz çıplak halde yan yana çiziliyorsunuz sonra alıyor paşam eline dinleme cihazını ve yılların verdiği tecrübe ile !!! sizin kalbinizi dinliyor lol kilolu olanlar varsa bir tek sen ayrıl diyip odaya gönderiyor. Bu ne olduğu belirsiz FORMALİTEDEN sağlık kontrolünden sonra paşamız sağlık karnenizi hızlı bir şekilde imzalayıp ne idüğü belirsiz bir surat ifadesi ile size teslim ediyor ederken de şifaen soruyor 

sağlık sorunun var mı

gözlük kullanıyor isen - kaç derece, sorunun ne gibi sorup sağlık karnenize bişeyler karalıyor ben kullandığım gözlüğü de takıp gittiğim için ki normalde kullanmıyorum ama askeriyede belki silah vermezler diye :DDD takıp gittim bana da sordu bende şöle şöle böle böle diyince karneme bir şeyler yazıp tekrar geri verdi aynı ifade ile. 

beni askeri hastaneye sevk etmiş oradan çıkınca karneyi elimden aldıklarında söylediler yani bir probleminiz var ise bildirin hemen askeri hastaneye sevk ediyorlar

Sonra evet sıra ile çıkıyorsunuz şimdi hadi çabuk olm ben üstünü giy dedim mi hadi çabuk gibi emirlerle dış kapıya doğru ilerliyorsunuz ve kapıda elinde bildiğiniz İNCE KENARLARI BOYAMAK İÇİN KULLANILAN RULO ile bir ASKER sizi bekliyor şöyle bir durum;




rulonun ucunda sarı bir şey var eter desem eter midir bilemicem ama askerimiz sağ olsun iğne vurulacak bölgeye sürmek yerine dirsekten omuza kadar baştan başa boyuyor her iki kolunuzu da. Sonradan çocuğun haklı olduğunu anlıyorsunuz tabi :)

Gördüğüm manzara şu;

bir sandalya (Allah'tan onu düşünmüşler) sağ yanında bir asker, sol yanında bir SURATSIZ MEYMENETSİZ bir hemşire karşısında yine ona keza biraz daha güler yüzlü HEMŞİRE.

Siz yeni yetme asker adayları sandalye oturmanızla kalkmanız bir oluyor zira O MEYMENETSİZ HEMŞİRE YİNE BABASININ ZORUYLA YAPIYORMUŞCASINA kolunuza dahi bakmadan ezbere batırıyor iğneyi Allah' tan öncesinde havasını alıyor almasına da o da alayım derken ilacın yarısı zaten havaya uçuyor  O KADAR UMURSAMAZ sonra damara denk gelmiş yanlış iğne olmuş yok efendim iğne kolunuzda kırılmış kimin umrunda SUÇ NASIL OLSA SİZE BULUNUR

ben bunları izleye izleye sıra bana geldi ve sandalyeye oturdum ufak bir ayrıntı hemşirenin vurduğu taraf hep kanıyor vurulup sırası geçen askerlerden görüyorum yani beni de kan tutuyor ama kime ne di mi? :) Sandalyeye oturdum ve beni kan tut dur lan noluyor demeye kalmadı 3 ADET iğne çoktan koluma yapılmıştı bile (o.O)

2 tanesini hissetmedim bile 1 tanesini hissettim ve hatta hemşireye bitti mi diye bile sorma ihtiyacı duydum tabi o SİKSEN SİKİLMEZ eleman tınmadı bile

beni beni ogayini öhüm neyse emen dedim kalktım etkilenmediğime sevinerek kan vs yani ama bi baktım benim kolda kanamış :) bu yapılan iğnelerin faydası var zira askerliğiniz boyunca hasta olmuyorsunuz hatta cinsel isteğiniz bile azalıyor yemeklerde değil ama kesin bu iğnelerde var bir şeyler biz onu keşfettik ahahaha 

(ama ne kadar doğru ya da yanlış bilemicem ??? bu sizi meraklandırmak ve gelecek yazıyı 4 gözle beklemeniz için yazılmıştır :D)

Son olarak iğne olayı bittikten sonra size MAVİ bir hap veriyorlar :D bunu akşam tok karnına için diye verme sebepleri de iğnelerin çeşitli bünyelerde Ateş yapması onu önlemek içinmiş ben her ihtimale karşı içmedim şükür bir şeyde olmadı.

Bu kısmı da atlattıktan sonra RDM denilen yere geçiyorsunuz ki RDM'yi çok duyacaksınız işte RDM li asker vs den. RDM (Rehberlik Danışma Merkezi) RDM li asker demek psikolojik sorunları olan veya hapçı esrarkeş jiletçi vs gibi tanımlamarı yapılabilecek asker tipi bakınız sözlük de ne denilmiş;

psikolojik sorunları olan, genelde uyuşturucu esrar vb bağımlılığı olan ve bu nedenle kısmen dokunulmazlığı olan asker. bunlara silah vs zimmet edilmez, sürekli hastanede geçer askerlikleri.

evet durum bu asker öncesi tecrübelilerin telkinleri ile kendini RDM miş gibi gösterip RDM olan da var gerçek manada RDM olan da bolca göreceksiniz merak etmeyin ;)

burada sizi güzel bir psikolojik muayeneden geçiriyorlar askerliğe ne kadar elverişlisiniz diye (İNANDINIZ MI AHAHAAHAH İNANMAYIN :D)

elinize bir A4 tutuşturulup hemen cevaplayın hepsine yok yazın diyorlar hızlı hızlı soruları cevaplayıp hiç bir problemim yok diyorsunuz ki ilerde kafayı yerseniz bakın efendim kendisi  zamanında ifade etmiş yok demiş demek ki varmış yalan söylüyore diyebilmek için halbusi bire bir görüşülce ne cevvaller çıkacak ortaya lakin 2000 kişi hepsiyle görüşmeye kalksa askerlik orada biter ahahah bu yüzden;

bu gibi işleri askere almadan önce formaliteden değil de ciddi ciddi askerlik şubesi aracılığı ile yapmaları lazım ki bahanecek ülke gençliğinin ruhsal durumu da ortaya çıksın ;)

oha daha askerliğe başlayamadım yahu yaz yaz bitmiyor, neyse gerisi biraz daha hızlı geçecek...

___

Buna ek olarak her ne kadar yakınsak da eskiye nazaran gerçekten de modernleşen tesisler de askerliğimizi yapıyoruz önemli olan oradaki personellerin de egodan uzak üzerindeki üniformanın vermiş olduğu yetkileri gerektiği yerde kullanan insana insan gibi muamele eden kişiler olması. Eskiye nazaran barınak, yemek içmek kılık kıyafet gibi şeyler daha ulaşılabilir ve daha modern sözü getireceğim yer ise bu gibi imkanlar karşısında fazla da mızmızlanıp şehitlerimizin ruhunu sızlatmamak.

bu vesile ile;

Çanakkale Zaferimizi Kutlar, Aziz Şehitlerimizi Rahmet ve Minnet İle Anarım...




devamı için >>>
O Gay Ben de Blog Yazarı

20 yorum:

  1. içime kurt düşürdün ya ne biçim bir yer burası :F

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben acemi birliğinden bahsediyorum usta birlik denilen kısım bu kadar zor ve sıkıntılı değildi bu yaşadıklarım 1 aylık bir süre için geçerli yine de her zaman dediğim gibi yazdıklarım bölgeden bölgeye değişebilir şeyler yine de genel anlamda nasıl bir izlenim bıraktığı da bir gerçek maalesef ://

      Sil
    2. Tabi ki aradan zaman geçince sadece bir anıya dönüşüyor hepsi. O kadar da berbat olmasa gerek :D

      Sil
  2. melis söyle amcana geçsin bu bilgilendirme ayaklarını da, bakıp bakıp iç geçirdiği oğlanları, yatakhanede güreş adı altında torba kontrolü yapayım derken kaç tanesini nefessizlikten bayılttığını anlatsın. bulogda mıyım, tsk sitesinin sss bölümünde miyim belli diil ayh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melis söyle hanımına bizim yaptığımız askerlik ile kendisininkini karıştırmasın lütfen ayrıca bu yazdığım bilgileri askere gitmeden önce kafamda düşünüyordum nasıl yerdir neyle karşılaşırım diye ve hiç bir yerde bulamamıştım. Şimdi benim gibi gitmeden önce merak edenler için birer örnek teşkil ediyor

      (Melis - Melis aha yine sızdı karı e hem alkol hem yaşlılık ://)

      Sil
  3. Benim aklım aşıda kaldı. Beni oldum olası kan tutar. Ne zaman kan vermeye kalksam ya da aşık olsam bayılıyorum. İğne yapan hemşire ne kadar gudubetmiş. Askeriye değil toplama kampı mübarek ya. Nasıl insanlar var böyle! Üniversiteden mezun olmama daha var ama şimdiden kara kara düşünüyorum. Şartlar bir bağlamda çok zor baksana. Umarım kötü insanlarla karşılaşmam.
    Yazının devamını dört gözle bekliyorum.
    Tekrardan hoşgeldin ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş bulduk canım, dediğin gibi önemli olan iyi insanlarla karşılaşmak ayrıca bu durumunu özellikle belirt belki senin gideceğin yerde daha insaflı birisi denk gelir ayrıca bizden de bir çok bayılan oldu maalesef.

      Sil
  4. Senin gif'lerine ayrı hastayım he :D

    YanıtlaSil
  5. Şunu söyleyebilirim ki askere gidip, döndüğünde "ulan, iyiki de yapmışım" diyeni duymadım. Anlattıklarına bakılırsa imkanlar iyiymiş ama bu senin gibi şanslılar için geçerli. Doğuda kısa dönem yaptığım askerlikten; uzatmadan vurucu maddeleri sıralıyorum; (Dağda filan değildim, bildiğin şehir merkezinde Jandarma Alayı)
    -Paranla bile kahvaltı etme imkanın yoktu, kantinde (askeriyeye ait) 5 çeşit bisküvi 2 çeşit içecek vardı ve bunları elde etmen için takribi 100 kişilik sıraya girmen gerekiyordu. Sıra sana geldiğinde hala kantin açıksa ve poğaça kaldıysa alabiliyordun.
    Askeriyenin verdiği kahvaltı, dünden kalan çorba veya bardak bulabilirsen içeceğin çayla beraber yumurtaydı
    -İlk 10 gün duş imkanı yoktu, o imkan elde edildiğinde ise 3dk suyun altında kalabiliyordun.
    -Sular hemen hemen haftanın 3 günü kesikti. Tuvaletlerin halini siz düşünün. Traş olmak için kırk takla atıyorduk.
    -Yemekler mi yemek alma sırası mı daha kötüydü kararsızım. (-Sıkıldım :o) -)

    Son olarak, imkanınız varsa, gelecek hayatınızı (memuriyet vs) etkilemeyecekse asla yapmayın! Gitmeden önce kesinlikle askerliğini yapmış "eşcinsel" arkadaşlarınızla konuşun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet benim acemiliğim de Alayda idi 1 aylık sürede seninkine benzer sıkıntılar yaşadım sonrası ise karakol olduğu için yapılabilecek en rahat askerliği yaptım diyebilirim yeri gelince anlatıcam.

      Sil
  6. İyimiş bebeğim biz acemilikte ilk 2 hafta sıcak su görmedik. Soğuk suda kaç kez duş aldım şubat ayında... Yani şartlar çok değişkenmiş ;) ama biter mi bilemiyorum. Bugün nöbetimin 6. saatinden selamlar ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biter canım biter ve sivil hayata ışık hızında adapte olursun merak etme. evet her zaman dediğim gibi yaptığın yere ve her şeyden önce başındaki komutanların tutumu çok önemli

      Sil
  7. Sizin ve Kaan Bey in yazdıklarını okuduktan sonra zorunlu askerlik ve askeriye ile ilgili hiçte iyi düşünmüyorum artık!!! Hele ki Kaan Beyi habersiz hazırlıksız pat diye çağırmaları ve bir dünya saçmalığa maruz bırakmaları kabul edilir gibi değil :( Ama tüm bu olumsuz şartlara rağmen yazınızın sonunu öyle güzel bitirmişsiniz ki okurken hem duygulandım hem de gururlandım.
    Mrs. Jackson

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Mrs.Jackson

      Sil
  8. ay yeminle kollarımı bileklerimi kolonyalarla ovmaya başlayacaktım biraz daha devam etsen.

    Yeminle yolarmışım ben o kaltakları. Sen kim oluosn da benim eczaneden para verip aldığım ilacı çöpe atıyosun? kolumu kanatacak; ohooo. ağzının ortasına çarpmıştım kaltağın.

    beğenmiyosan siktir ol git orospu! diye tokatlarmışım ben :D

    +

    askerlik yoklamam geldi aklıma; kan alma odasında çıngar çıkarmıştım da kimse susturamamıştı; sizi mi bekleyeceğim diye kırmızı topuklu terliklerimi yere vurmuştum.

    Neyse, geçmiş olsun.

    ayy. düşman başına ayol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaah ah senin yemin törenini izlemek vardı aslında askere alınsaydın keşke :// :D

      Sil
    2. ben koluma ters pembe üçgen yada 6renk bayrak takıyomuşum.

      Sil
  9. Tentirdiyot mu acaba o surdukleri ya da nasil yaziliyorsa ama boya rulasuylan surmeleri hakikaten zekice!!!! :) polyannacilikta sinir yok abi bakalim ben gidince ne haltlar yicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet olabilir ımtrakcım, artı senin de maceralarını okumak nasip olur inş. :)

      Sil

Yaz yaz için de kalmasın