Bu site yetişkinlere yönelik bilgiler içermektedir. 18 yaşından küçükler için uygun değildir.

Ne İzledim: Kill Your Darlings (2013)



Selam;

Ne izledim bölümüne yeni bir film daha eklemenin zamanı geldi. Eşcinsel bir blogta elbette eşcinsel içerikli veya karakter bulunan bir film olması gerekli. Yoksa her izlediğimi buraya koysam :D (anca film koy zaten lol)

Sevdiklerini Öldür

Efenim film bir dönem filmi ve bir kitaptan uyarlanmış aynı zaman da gerçek bir hikaye. Yukarıdaki resimden
de anlaşılacağı üzere filmde Harry Potter oynuyor :P

John Krokidas'ın ilk yönetmenlik deneyimine imza attığı ve başrollerini Daniel Radcliffe, Michael C. Hall ve Ben Foster paylaştığı filmde bir cinayet dönemin en önemli yazarlarını bir araya getiriyor. 1944 yılında geçen filmde, genç Allen Ginsberg, Columbia Üniversitesi'ni kazanmış ve Lucien Carr ile burada tanışmıştır. Son derece havalı ve çekici biri olan Lucien'le karşılaşması Allen'ın hayatının en önemli dönüm noktası olur. 

Kısa süre içerisinde William Burroughs ve Jack Kerouc ile tanışmasıyla, bu dört genç adam toplumun kısıtlamalarının boğucu zırhından sıyrılıp tek gerçeğin edebiyat olduğu bir zihin yapısını benimserler. Gelenekleri reddedip yeni ve daha öncekileri hiç mi hiç benzemeyen bir akımı oluşturmanın peşine düşerler. Yeni ve bambaşka bir sanat akımı olan Beat Hareketi böylece ortaya çıkmış olur... demiş şu kaynak film için.

Peki bu Beat Hareketi de ne ola ki diyener için;

uyuşturucu, alkol, seks ve edebiyat kuşağı.

temel olarak ünlü alman düşünürü johann gottlieb fichte'nin öncülüğünü yaptığı romantizm (hippi kuşağı) akımının amerika kıtasındaki yansımaları veya versiyonlarından biri olarak ifade edilebilecek ve bireysel bir tanımlama ile hayal dünyasında yaşayan kayıp bireyler olarak ifade edilebilecek kuşaktır bu.

gibi girdilerinde bulunacağı daha fazla bilgiyi de şu kaynaktan okuyabilirsiniz.

yine stripfilm bu film şu şekilde yorumlamış;

Allen Ginsberg’ün Columbia Üniversitesi’ne henüz kabul edildiği, ağzına içki dahi sürmediği yıllarda Lucien Carr ile tanışması ile başlıyor her şey.

Baudrillard, Whitman, Henry Miller ve daha nicelerinin şiirlerinin tam anlamıyla içselleştirilmesi, blues müziğin uyuşturucuyla beraber vücuda zerki, özgür seks, yeni edebiyat, hayat çemberinin kırılışı, eski olan her şeyin “Yanması! Yanması! Yanması!” ve bunlarla beraber gelen aşk…


Günümüze kadar tüm tutkusuyla dolu dizgin taşınmış Beat Kuşağı’na ait “küçük” bir cinayet hikayesine merhaba deyin..

filmi direk bana sorsanız anlatılmaz izlenir / okur dediğim için :P spoiler vermeden anlatamayacağım için bu tarz yol gösterici yorumları alıyorum. Ben izlerken yer yer sıkılsamda sonunu getirdim.

imdb den 6.5 alan filme benim notum 5.

Bizim Harry Potter eşcinsel rolünü çok güzel oynamış ve seks sahnelerini dahi diğer oyuncuyum ben diyenlere duyurulur.



bu çocuk gaymiydi yoksa (o.O)

yine filmde Dexter'dan tanıdığımız Michael C.Hall var.



sıra geldi her film tanıtımında olduğum gibi filmin yakışıklısını seçmeye. Bana göre filmin yakışıklısı; Lucien Carr rolündeki Dane DeHann;





Allen Ginsberg rolünü üstlenen Daniel Radcliffe ve film hakkındaki daha detaylı inceleme için Tıkla

Allen Gisberg için Tıkla

filmi izledikten sonra yorumlarınız ile katkıda bulunmayı unutmayın...

İyi seyirler.


Ogaybende Blog Yazarı

6 yorum:

  1. Amerikan yapım filmlere uyuzum. Evet sırf bu bile film izleyememem için başlı başına bir neden.

    YanıtlaSil
  2. Cimrilik etmişin sanki , ben 6.5-7 gibi vermiştim :D Ama Daniel Radcliffe göz dolduruyordu , Harry Potter ' ın üzerine çok koymuştu bence . A young doctor's notebook dizisinde de yine çok iyiydi , iş var bence bu çocukta :D Tip yok ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Daniel oldukça iyiydi sağda solda okuduğuma göre olaya Ginsberg gözünden bakılması gerekiyor imiş kitapta Daniel'in oynadığı karakter pasif kalıyormuşmuş bilemicem artık. Bir ara hımm bitsede gitsek modunda olduğum için 5 vermiş olabilirim :D

      Sil
    2. Ginsberg demişim Lucien olacak idi. Zaten filmde Ginsberg gözünden bakılıyoru olaya :P

      Sil
  3. Çok soru sorulmuştu Daniel'a bu film için. Tatlı adam yaa (Nereden nereye...) İzlemeliyim ben de en kısa zamanda

    YanıtlaSil

Yaz yaz için de kalmasın